Bli kvitt de ekstra kiloene

Som jeg har nevnt, så etter nyttår, så skulle jeg begynne å trene ordentlig til ferieturen vår til sommeren, og spsie sunnere. Jeg trenger å bli kvitt de "ekstra kiloene", som det så fint heter. Jeg vil føle meg fin i bikini, spesielt så en så... spesiell tur =) Det er ikke lett, fordi man har gjerne ikke så mye å ta av, så man må jobbe hardt for det. Jeg har begynt på min uke 2 på opplegget mitt nå, og det går kjempebra. Jeg er veldig motivert!! =) Opplegget mitt består av to deler:

1. Å endre kostholdet: LITT. Hvis man endrer kostholdet sitt til at det blir en diett, vil man fort sprekke, og det . Man skal spise når man er sulten, men bare når man er sulten, og man skal spise til man blir passe mett, ikke for mett. Det er viktig å ha variert kost, ikke spis det samme hver dag i flere uker. For meg er hovedproblemet å ikke spise sjokolade og liknende, så det blir her den største forandringen for min del. Jeg er litt sånn enten eller: enten må jeg holde meg helt unna godteri, ellers så har jeg lyst på det hver kveld etter middag. Det er litt som røyking, de føste ukene er verst. Jeg har nå vært sukkerfri i 9 dager =) I tillegg så skal jeg ikke spise pasta like ofte, og jeg skal spise mer knekkebrød enn vanlig brød. Jeg har fra før av hvert flink til å spise frukt og grønt, så det blir ikke noe problem. Jeg prøver å spise fem om dagen, men ikke i tillegg til annen mat hvis jeg ikke er sulten. Da må frukt eller grønt være et måltid, eller et del av et måltid. Jeg har også tvunget meg selv til å like havregryn (som egentlig smaker helt forekkelt), så det skal inn i kostholdet.

Noen tror at hvis du spiser mindre, så vil kroppen automatisk forbrenne fett, siden den ikke har noe annet å forbrenne. Det er sant, men husk at forbrenningen settes igang hver gang du spiser, så det er ikke noe poeng i å hoppe over et måltid. Spis når du er sulten. Hvis du har høy forbrenning, vil du også bli fortere sulten, og det er det ikke noe galt med. Bare spis de riktige tingene.

Jeg må også passe på å ikke drikke så ofte. Fordi når jeg drikker, så ender det opp med at jeg spiser en halv pose chips, junkmat og dritt...

Jeg tar ingen vitamintilskudd, bortsett fra jern, fordi jeg har jernmangel og lav blodprosent. Jeg tar jern sammen med et glass appelsinjuice eller smoothie, siden vitamin C øker opptaket av jern i kroppen

Husk: Kanel, chilli og ingefær øker oksygenopptaket, og dermed forbrenningen. Hvitløk er kjempesunt, spesielt for øynene. Vi bruker masse av alt dette

Her er noe av det min nye kost består av:

 Jeg liker egnetlig ikke avodako, men det er veldig sunt. Hjelper med litt grillkrydder =) Kyllingpålegg og rugsprø, god mat etter trening, eller til lunch.

 Frukt! Og masse vann =)

 Cottagecheese, eple og kanel

 Stekt kalkunpøler, løk, linser, hvitløk og tomat =)

 Blåbær, havregryn, kanel og biola

 Gulaj med oksekjøtt =) Kjempegodt, og kjempesunt! Med litt ris

 Red curry med kokosmelk, paprika, squash, kylling og ris =)

 Kalkunpølers, squash, tomater og løk

 Rugsprø med makrell i tomat

 Sushi! =D Tempura maki er kanskje ikke så sunt akkurat men.. Got to have it =)

 Valnøtter, fulle av omega 3, men det er masse kallorier i de, så ikke spis for mange. Passer godt med havregryn, eller sammen med frukt

 Jeg spiser bare egg en gang i uka, siden det er ikke sunt å spise så mye egg. Ikke bra for kolestrolet.

Jeg drikker også smoothies, men det er jo ganske mye fruktsukker i det, så ikke så ofte.

2. Trening: Ordentlig trening! Trening 5-6 ganger i uka, kommer helt ann på hvor mye restitusjon man trenger. Det er ikke noe galt å ta 2 dager i uka fri, bare man trener dritbra de andre dagene. Jeg satser på å trene intervall 4x4 èn gang i uka, langkjøring èn gang i uka, 5 km på tid (så fort jeg kan, er ganske stolt av min personlige rekord på 30 min og 16 sekunder, nå er måle å komme under 30 min), styrkeprogrammet jeg har fått fra treninga to ganger i uka, og valgfri trening den siste dagen. Det kan være gåing fordi man har kjørt seg ut skikkelig på de fem andre treningene, eller at jeg trener sammen med Aso, siden han trener helt ulikt enn meg. Føler ofte for å trene mage, selv om det ikke går ann å punktslanke seg. Må også trene på armhenvingene mine. Klarer såvidt 12 i starten av økta, men hvis jeg har trent hardt, så klarer jeg såvidt 5. Jeg har ikke tenkt til å følge dette programmet slavisk, i og med at jeg jobber ulike dager, plutselig skjer det noe så jeg bare får trent 4 ganger den uka, og liknende. Det viktigste er at hvis man vet man har skole eller liknende, så må man bare stå opp å trene. Jeg liker best å trene en time etter frokost, ikke senere på dagen. Da er det i tillegg tusen folk på treninga, man må stå å vente hele tiden.

Har også fått meg nye treningssko. Har vært på löplabbet og testa ut hva slags sko jeg burde ha. Jeg trodde jeg var litt platfot, men det var jeg ikke. Men når jeg løper, så har jeg skjeve ankler, så jeg håper at jeg ikke får like vondt etter en mnd med løping som jeg pleier, fordi de nye skoene forebygger det. Jeg hadde ikke akkurat så mange skovalg, så jeg endte opp med disse, selv om jeg egentlig ville ha nike sko.




 Hadde mer penger igjen på gavekortet på löplabbet, så jeg kjøpte meg en treningstopp fra nike til 350 kr. Jeg pleier egentlig bare trene i gamle singletter, men denne var jo fin =) Kjøpte meg også en treningbh på H&M for 199 kr. Tightsen er fra craft, fikk den til jul, og den er sykt digg å trene med. Jeg har tre treningstights, har fått alle i gave. Jeg har en til fra craft, den er litt stor, også har jeg en fra H&M som er litt liten, så det er digg å ha en tights som sitter akkurat som den skal. Yeey =)

 Det blir ekstra fint med tattoovering på venstre skulder!





 Ready to go!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits